Kan någon hjälpa mig med håret!

Bild 2014-10-11 kl. 21.07
Kan håret bli konstigt av amning? Här är håret precis nyduschat men så fort det torkat blir det som otvättat igen. Det trasslar ihop sig, blir fett och känns otroligt äckligt att ta i. Lite svinto-aktigt på något vis. Det är inte klippt på länge, i alla fall inte på ca 4 månader. Det tvättas ca varannan dag med schampo/balsam som är ekologiskt. Jag ammar – har ju hört att det kan bero på det också? Har haft håret uppsatt sedan bebisen kom också. Dessutom tappar jag massor med hår, MASSOR! Ja, och håret är ofärgat men jag upplever det som att jag blekt det tusen gånger med hemmafärg för det bara tovar sig. HJÄLP MIG!

Vad tror ni behöver göras, ja förutom det uppenbara och boka en klipptid? Eller är det här ett problem som jag bara får stå ut med så länge jag ammar?

6 thoughts on “Kan någon hjälpa mig med håret!

  1. Sofy skriver:

    Har du använt det ekologiska schampot/balsamet innan du fick barn? Tänkte att du kanske nyligen bytt, då är det ju oftast produkten det beror på, MEN om du använt det där sketlänge, ja då vette fan! ;P

    • Mikkalainen skriver:

      Ja jag har ju det. Fast började med just denna sort när jag var gravid. Så jag vet inte? Ska testa den gamla sorten jag hade tidigare och se om det blir bättre 🙂

  2. Anna skriver:

    Håret kan ju bli lite svårare att hantera om du bytt till naturligt alternativ nyligen men det är oftast en övergående fas. Meeeeeeeeeeeeeen, mitt hår har varit helt crazy under vissa perioder av amningen. Ammar ju Arwen fortfarande och nu är mitt hår likadant som ditt… får ingen ordning på det alls..

  3. Frida skriver:

    Mitt hår vart också så att det tovade sig. Köpte hårolja på kicks och sedan hos frisören. Håret vart toppen. Tyckte kicks egna hårolja var bra. Värt att testa kanske? 🙂

    • Mikkalainen skriver:

      Tack snälla för tipset! Jag testade byta tillbaka till mitt gamla ekologiska schampo och då vart håret genast bättre 😀 så förhoppningsvis var det de andra schampot men om det blir sämre igen så är det absolut värt att testa! Kram

Kommentarer inaktiverade.