Kan pappan också ha amningshjärna?

Jag vart ju tvungen att gå och duscha. Inte för att jag råkat ut för någon babyrelaterad olycka utan för att jag äntligen fått min efterlängtade deodorant. Beställde en ny eftersom att min tidigare höll på att ta slut och dessutom inte var till belåtenhet då jag gått runt och luktat gubbsvett så fort jag svettats en ynka droppe under armarna. Men det tog ju en himla tid att få den och jag tänkte att -vad är det för företag när det tar nästan två veckor. Det visade sig dock att min kära sambo glömt bort att hämta ut den och att han redan hunnit få två påminnelser. Men vem är jag att gnälla när han faktiskt köpte den till mig.

Nu är den i alla fall här och den doftar bättre än den tidigare. Anledningen till att jag beställt en deo är för att denna är organisk och därmed inte innehåller något strunt som till exempel aluminium som går rätt in i armhålan och lymfkörtlarna. Denna gång köpte jag en som rekommenderats mig så jag hoppas att den fungerar bättre än min tidigare. Den doftar i alla fall godare.

IMG_7324.JPG

Förutom att duscha och unna mig deodorant så har jag haft nöjet att fika på Sveas mitt i smeten som är ett litet fik i grannbyn. Det var väldigt mysigt och bebisen sov genom hela fikat så att mamma kunde både prata och lyssna med munnen full av krämbulle.

Efter fikat visade jag tjejerna runt i huset och började under rundvandringen att känna mig lite konstig. Jag hade redan under fikat känt av magkatarr men nu var det något annat. När jag kom hem till lägenheten igen kände jag mig yr och varje gång jag ändrade riktning på blicken så kändes det som att jag var full. När jag ställde mig upp så började jag svettas och upplevde det som att jag skulle svimma. Som tur var kunde pappa komma och gå ut med vovven så att jag kunde hålla mig på samma fläck med bebisen fram till att pappan kom hem. Nu ligger jag till sängs och mår fortfarande inte bättre trots mat, vatten och dusch. Vi får hoppas att jag mår bättre imorgon.

IMG_7315.JPG

Tjejerna tyckte i alla fall att huset hade potential. Det var roligt att höra och nu längtar jag ännu mer tills jag får bjuda dem på fika i det.

God natt sov gott hörrni!

IMG_7319.JPG