För mycket fina färger till för få rum

Det är måndag och ny vecka. Vi har haft en väldans bra helg tillsammans och nu har pappan i hushållet fotbollspaus. Det innebär att vi kommer ha hela kvällarna tillsammans. Dessa kommer garanterat vara fulla av renovering och efter att ha varit och beställt tapeter idag och tagit med mig färgkartor hem så känns det som att renoveringen är i gång påriktigt! Ni anar inte hur mycket jag längtar efter att få sitta på helgerna och käka frukost vid ett köksbord vilket jag tänkte bygga själv förresten. Så om det är någon av er som har en gammal trädörr, ladugårdsdörr, dörr till utedass liggandes någonstans så får ni gärna höra av er!

Problemet är bara att vi har för få rum att måla till alla färger som jag förälskat mig i. Får kanske måla en färg per vägg? Nu ska det bli väldigt roligt att få sätta vår prägel på huset men först och främst ska vi göra färdigt vardagsrummet. Ett rum i taget så att vi inte hamnar hos Arga snickaren det första vi gör.

Förutom höstmarknad och mys så har jag varit i väg på tjejkväll utan bebin i helgen. För allra första gången! Det var första gången sedan hon blev till som jag alltså var en alldeles egen person. Det var även första gången som pappan fick vara helt ensam med sin bebis. Det gick hur bra som helst trots att jag lämnade en gråtande bebis i pappans famn när jag åkte. Men han nattade henne och när jag kom hem igen så sov hon så sött. Det var skönt att få vara med tjejerna och faktiskt kunna höra vad de sa. Det var också skönt att bara kunna hänga och slänga fritt med armarna. Men på slutet av kvällen så saknade jag faktiskt bebisen och i bilen på väg hem så pirrade det i hela kroppen av längtan av att få komma hem och snusa på henne.

Jag trodde dock att det skulle kännas mer befriande att vara bara jag och inte sitta ihop med minimänniskan. Men det kändes inte mer än vanligt att få umgås ensam. Jag tror dock att det är väldigt viktigt för mig att jag kommer i väg själv ibland för jag känner redan nu i och med operation jämställdhet att jag mår bättre. Det känns att det får mer plats för kärlek och lugn än för oro, ångest och ledsamhet.

I fredags umgicks jag med mina favvotjejer. Jag åkte hem med en nöjd själ och en full mage.IMG_0899