En höstmarknad och en fakir

Livet som förälder är inte enbart trist, tråkigt och en längtan efter en bal på slotten. Ibland bjuder det även på mer än prat om bajsblöjor och hej-leken (säga hej till din bebis på så många olika sätt och med så olika miner som möjligt). I dag bjöd dagen på ett besök på en höstmarknad och varje gång jag vistas utomhus och på marknader så här så inser jag att det här sådant här mys som gör mig lycklig.

Förutom ostar, rökt fisk, kardad ull, stickade kläder och hemmagjord sylt så bjöd höstmarknaden på underhållning av en väldans rolig fakir (eldslukare, kallas det så?) han berättade för barnen och de vuxna som tittade på att hans mamma var drake och att han själv var halvdrake. Jag upplevde det nog minst lika roligt som barnen. Jag är älskvärd på det sättet att barnasinnet finns kvar.

Jag är lite för snål för att bjuda mig själv på delikatesser som ändå finns att köpa i butik för det mesta. En mössa fick däremot följa med mig hem av samma sort som Lias och en kålbulle landade i magen (den bjöd mormor på) och var så himlans god!

Hösten bjuder helt enkelt på lycka för min del.

IMG_7308.JPG

IMG_7309.JPG