Bebisen som lärt sig sova i vagnen….

….har nu glömt hur en somnar inne. I natt har hon vaknat fler gånger än vanligt för att äta, däremellan har hon gnytt för att hon tappat nappen eller av annan anledning typ hunger men mamman har inte fattat på en gång eller har varit för trött för att dra fram hängholmen just då. Så nu är jag väldigt trött, mycket tröttare än jag brukar eftersom att vi i vanliga fall får sova. Typiskt att hon passat på just i natt då det är dags för tre månaders sprutan i dag. Vi vet ju alla att trötthet och känslomässig utmaning sällan brukar gå bra tillsammans.

Jag är egentligen inte så nervös inför sprutan eftersom att det inte finns något val (egentligen), hon måste ta den. Och förmodligen så känns sticken precis som det känns för oss MEN skillnaden är ju att jag vet om när jag ska få en spruta och någon kan resonera med mig varför jag behöver den. Hon vet ingenting och kommer kanske bli jätteledsen. Trots det måste jag fortfarande hålla i henne och tvinga henne ta den. Det kommer förhoppningsvis gå bra, det jag oroar mig mest över är egentligen bilresan hem eftersom hon inte gillar att sitta fast i bilen och gråter och skriker på grund av det. Så efter sprutan är jag rädd att det kommer gråtas och skrikas ännu mer.

Nu ska vi mysa och förhoppningsvis vila lite om hon kommer på hur en gör. Hann inte skriva receptet på den nyttiga chokladen igår då jag var helt mentalt slut efter att vi varit i huset och bebisen knappt sovit på hela dagen. Ska se om jag hinner det i dag i stället 🙂 Efter sprutan har jag bara planerat att ta det lugnt hemmavid och lindra eventuella jobbigheter för Minilainen.
IMG_0888
I dag har Lia på sig rosa ”sparkbyxor” som jag hade när jag var liten. Übergulligt!