I dag har vi en tre månaders bebis

God morgon!

I dag blir babyn ett helt kvartal, alltså tre månader gammal. I går var jag som sagt på sjukhuset och senast jag var där var liksom när hon föddes. Det har alltså gått tre månader nu sedan jag låg där och gjorde mitt bästa likt en OS hockeymatch där jag var alla spelare samtidigt, sambon var coachen och barnmorskorna domarna. Hon firar tremånadersdagen med att vara skit sur över att behöva sova i mammas famn och sedan somna in lugnt och sansat när hon fick lägga sig för sig själv. Jahapp, hon har gått och blivit självständig på äldre dar. I går kväll somnade hon halv åtta sov till tre i natt någon gång och sov sedan till halv åtta på morgonen. Vilken dröm-sovar-bebis alltså!

Cirkuskonster som jag hittills lärt mig: 

Jag kan nästan stoppa in en hel hand i munnen.

Jag kan vända mig från rygg till mage genom att svinga det övre benen. Jag blir väldans sur om jag inte får till benpendeln och inte kommer ihåg hur jag ska svinga mig runt.

Jag spritter i kroppen när jag ligger på skötbordet.

Jag vill gärna sitta upp men mitt huvud väger ju så himla mycket att det är helt omöjligt att lyfta från lutande läge. Det blir jag också skitsur över.

Mamma säger att det kommer och ordna sig men när? NÄR?!

Du lilla barn som jag vill skydda mot allt ont i världen, som har tagit sådan stor plats i mammas själ att hon helt glömt bort sig själv. Du lilla barn som skrattar, som flinar och pratar i massor. Många säger att du är lik mig och ibland kan jag faktiskt se det själv. Du har mina skelögon, mina runda goa kinder och när jag ser på dig så tänker jag att om du är en avbild av mig så måste jag se fantastisk ut för du är det vackraste jag vet.
IMG_0874

För tre månader sedan var du så här pluttig och hjälplös. Då hade jag ingen aning om vad du ville och hur du ville ha det. Nu framgår det tydligare än någonsin vad du vill. Med ett ganska stort humör för att vara så liten gör du dig förstådd. Jag minns knappt hur liten du varit och hur hårt vi höll dig i början nu klamrar du dig nästan fast av dig själv. DSCN1556

Tänk vad tiden går fort, tre månader nu vi tillsammans gjort. Små kläder det på sängen hänger, oj vad humöret på mamman det svänger. Men nu när du hela tre månader blitt ska mamma ta och beställa hem ett klädkitt 😉 
IMG_7282

I dag har jag planerat in en promenad, lite babycafé om det känns bra efter promenaden. Blir jag för svettigt och och inte hinner duscha då känns det mindre skoj. Och sen är det banken som gäller. Låna pengar och bli av med dem men samtidigt bli med hus 🙂 Härligt dag!