Vissa dagar blir inte som en tänkt sig

Till exempel så var det inte tänkt att det skulle bli middag klockan nio, att Lia skulle sova superlänge på eftermiddagen, att vi skulle få träffa både Klara och Walter på en och samma dag och att det nyttiga godiset jag gjorde faktiskt smakade gott!

Vi hade kunnat skippa middagen och köpt någonting färdigt men i efterhand är jag glad att vi både veckohandlat och lagat middag som nu räcker till matlåda i morgon. För första gången sov Minilainen vidare efter en promenad vilka hon annars brukar vakna upp ur när vi anländer i foajén. Denna gång sov hon vidare ute på balkongen (vi har en inglasat) och det var säkert hur skönt som helst där i hårdliften. Nu kanske vi kan göra det till en rutin så att hon får sova lite mer sammanhängande stunder på dagarna. Det tror jag är skönare för henne att sova en lite längre stund än att sova hattigt under hela dagen.

Efter att vi varit på banken idag så ringde jag Klaras mamma och frågade om de ville ha besök. Och vilket tur att jag gjorde det för då fick jag och Lia umgås med både Klara, Walter och deras mammor så klart 😉 Det var skönt att komma hemifrån och få umgås med Lotta och Johanna, dricka kaffe och surra lite.

I kväll har jag (vi) haft besök av Viktoria som åt lite middag med oss och även fick äran att smaka mitt nyttiga och helt veganska godis. Det smakade faktiskt gott! Det som är nyttigt och dessutom innehåller bra ingredienser brukar sällan vara gott men detta blev absolut ett bra substitut. Till middag blev det lasagne. Den första vi någonsin gjort och den blev också väldigt lyckad!                      IMG_0881
Jag ser en trend gällande bebiskläder. Alla bebisar verkar gilla grått 😉 IMG_7302
Mums! Det är ju så underbart när mat blir lyckad.

IMG_7303
Nyttiga Chokladrutor från receptboken jag fick i födelsedagspresent. Att de dessutom är helt veganskt alltså inget från djur över huvudtaget känns väldigt bra. Tänk att även fast dagen inte blivit som den kanske var tänkt så kan den innehålla härligt umgänge, god mat och nyttiga efterrätter.

4 thoughts on “Vissa dagar blir inte som en tänkt sig

Kommentarer inaktiverade.