I dagarna tre har vi firat

Jag har nog haft en av de bästa födelsedagarna detta dag. I tre dagar i rad har jag blivit firad och då har jag till och med föräldrar som bor i hop. Första dagen myste jag med min familj (den jag skapat själv), i går myste jag med min familj (den som jag är skapad i) och i dag mina närmaste vänner (den familj jag valt).

I går firade vi mig med kräftskiva hos mina föräldrar. Lias allra första kräftskiva och den ville hon fira endast hos sin mamma. Det gick okej medan min egen mamma knäppte kort på oss precis i mitt tuggande face. Händerna är väldigt goda just nu tycker Minilainen.
IMG_0797

Bjöd tjejerna på lunch. En vegansk (böjningen) soppa med röda linser och tomatkross som bas. Den blev god även och kommer från ett recept ur boken som jag fick av min sambo i present. Boken innehåller recept utan mjölk, socker och gluten
vilka är livsmedel som jag får ont i magen av. Även brödet är glutenfritt.
IMG_0802

Här är några av ingredienserna till soppan. Känns underbart för själen att köpa detta men dyrt för plånboken. Som tur är, är det dyrare första gången en inhandlar ingredienserna sedan har jag ju dem hemma till nästa gång.
IMG_0800

Ja nu gråter bebisen för full hals och vägrar sin far så det är dags att agera tröstande famn. Tack och hej!