Hur bevisar du att du haft en bra dag?

Hade en väldigt bra födelsedag igår. Som den sanna student jag är vet jag hur svårt det kan vara att mäta saker och ting. Speciellt sådant som är så abstrakt som en känsla för om någonting har varit väldigt bra eller inte.

Om du till exempel varit på middag hos någon och det varit väldigt trevligt och du är mycket nöjd så är det svårt att mäta nöjdhet. Istället kanske saker som trevligt sällskap, god mat och en städad toalett är saker som bevisar att det var väldigt trevligt.

Så för att mäta hur bra min födelsedag var tänkte jag kolla hur många saker på min välmående lista som jag checkade av:

Promenad – en liten tillsammans med sambo och bebis. Check!
Fått saker gjort – plockade undan, sminkade mig, packade en flyttlåda. Check!
Lia – ja hon var också med hela dagen. Check!
Disneyfilmer – japp! Två stycken till och med. Pocahontas och Lilla kycklingen. Check! Älskar by the way Viaplays Disney on demand.
Godis – check, check! Fick bilar, röda snören (remmar), toblerone och inredningstidningar i present.
Gos – Bebisgos i massor och kli på ryggen som avslutning på dagen. Check!
Varm dusch – en lite kortare men drog på med ordentligt med värme på en gång istället för att höja successivt. Check!
Ensam tid – fick två timmars sovande bebis i present av Lia så jag passade på att packa lite flyttlåda, diska och läsa inredningstidningar. Hade helt enkelt så pass mycket ensamtid att jag längtade efter att bebisen skulle vakna. Check!
Läsa – se ovan plus bloggar och Wikipedia. Check!
Skogen – det blev ingen skog mer än att passera den med bil.
Sorterat/ordnat/städat/planerat – japp, diska till och med! Det händer typ aldrig. Check!
God kaffe på Waynes – nej
Genomföra idéer – njae, organisera flyttlådor och packa utifrån i huvudet utsedd plan räknas nog inte. Men denna punkt är svår att uppfylla för det mesta. I alla fall på en daglig basis.
God mat – ja, Sibylla blev det då jag blev riktigt akuthungrig! Och det räknas väl som ganska gott. Däremot fick jag en receptbok av sambon i present så om inte annat blir det god mat framöver. Check!
Och så två nya på listan:
Lära mig något nytt – japp, till exempel att Pocahontas funnits på riktigt och att Pocahontas endast var hennes smeknamn. Egentligen hette hon Matoaka. Check!
Min sambo (såklart) – han var lika underbar som vanligt. Kanske till och med lite extra snygg och framför allt om möjligt ännu mer mån om mig 🙂 och Check!

Ja nu ska vi se då? Dagen uppfyllde 14 av 16 punkter vilket då bevisar förutom känslan av att det var en väldigt bra dag att det verkligen var det också. Ett helt rimligt sätt att utvärdera sina dagar på kan jag tycka.