Födelsedagsförberedelser och förhoppningar

I morgon är det ju dagarnas dag, min födelsedag! Min första födelsedag som mamma dessutom. Av den anledningen så var jag och sambon på butiken för att inhandla god frukost och såklart en tårtbit, och då menar jag bara en bit, till eftermiddagskaffet. Tårtbiten kommer jag att få förtära i sällskap med mig själv och Lia. Ett himla förträffligt sällskap bra människor men det kan kanske kännas lite tråkigt. Dessutom har Lia lite svårt att ta sig iväg och shoppa just nu och att köpa en egen present hade ju inte varit någon surprice. Så för att fira blir det kräftskiva hos föräldrarna. Någon födelsedagsfika blir det inte i lägenheten men jag tänkte att jag kunde skjuta det på flytten och bjuda in på kalas då. Det måste en ju få göra?

Något jag hoppas på är att få bjuda hem på många mysiga middagar framöver, det hoppas jag mycket! (Obra grammatik men jag hoppas mycket det göra jag).

Ikväll är hanen på fotbollsträning och vi tre efterlämnade i lägenheten spenderar kvällen med ögonen på dumburken. Eller halvmänniskan spenderar sina stängda, liggandes på min bröstkorg och valpen likaså fast han får inte plats på bröstkorgen utan ligger på fotpallen framför. Nu ska jag ladda inför att fylla år i morgon! Jippi 🙂

Citronbyxan vilar en stund under dagen
IMG_0783

Där står den och väntar på mig, tårtbiten
IMG_0785

God natt!