Har jag slagit huvudet?

Undra om jag kan ha slagit huvudet, är en helt rimlig fundering hos en ammande mamma liksom att vända samtliga klädesplagg åt fel håll, alltså lappen fram istället för bak. Det mesta som kanske annars skulle kunna skyllas på ålderdom går även att anamma i ammande kvinnodom.

Idag har jag och Lia haft en riktig mamma dotter dag. Eller jag har haft en mamma- och bebisdag och hon har inte haft något annat val än att hänga på. Vi började med en fika med en av mina vänner som är ”nyast gravid” hon ska få sitt andra barn i Januari. Väldigt mysigt och uppskattat. Jag och Lia fick en ursäkt av ett äldre par vars tax gnällt och skällt. Taxen precis som Lia ville bara inte vara utan sin mamma så vi förstod mycket väl, speciellt Lia.

Dagen fortsatte med tröststopp två gånger från fikat till pappans fotbollsmatch. Vid ett tröststopp passade vi på att mysa extra mycket och ladda på med mys så att The Sims-kristallen ovanför huvudet skulle hålla sig nöjd hela vägen. Väl framme sov vi eller jag menar Lia sov i babybjörnen och jag stod och sov. Det är en ny talang jag skaffat mig.

När vi kom hem vid klockan fem var jag frusen och behövde ta en varm dusch. Jag passade på att duscha klockan 22.30 och då länge och varmt, tills tuttarna blev så röda att de kunnat lysa upp mörkret för tomtefar på julafton (Rudolf med röda mulen).

Dagen har också innehållit god middag, politiska samtal, tanka D-vitamin, grönt bajs=Lia, Västerbottenostluktande-andedräkt=pappa, öl, passionssoda och ta det här med en nypa salt. Sammantaget en väldigt bra och mysig dag.
IMG_0761
IMG_7237
Trött mamma och gosig bebis från i morse i en kornig iPhonebild.

God natt på er!