Ska det vara vitt eller grovt bröd till Amningshjärnan?

God morgon!

Jag hade innan jag födde bebisen hört talas om amningshjärna. Mina vänner frågade mig om detta fenomen i början när Lia nyss kommit. Då hade jag inte upplevt någonting annat än att jag väl var lika vimsig som tidigare? MEN NU! Nu ser ni så har det verkligen hänt. I går efter att vi spenderat en ganska lång och mysig stund i bilen efter besöket hos BVC så knorrande min mage och jag bestämde mig för att besöka en mack för att inmundiga förfriskningar. Detta trots att det är svindyrt på mackar (macker?) men jag ville verkligen ha en korv och dessutom ville jag att Lia skulle få komma hem till tryggheten fortast möjligt utan ytterligare utbrott. Att laga lunch hemma, funkar inte riktigt ännu för min del. Matlåda eller något snabbt är det enda som i alla fall jag kan lyckas få till. Korv blev det och korv beställde jag. Betalade korven och vände sedan ryggen från mackbiträdet.

Biträdet: -Hallå!? Hallååå!
Jag: -Ja?
Han: -Ja, vill du ha vitt eller grovt?

Jag förstod inte vad han menade. Vaddå vitt eller grovt? Till vaddå? Och då slog det mig att jag just beställt en korv som jag lyckats glömt i en vändning, bokstavligen alltså. Sedan vimsade jag runt i butiken och försökte få med mig lite annat gott hem och jag kände riktigt hur folk funderade på vad den där mamman egentligen höll på med. Till sist fick jag med mig unge, fika och korv tillbaka ut i bilen igen utan att bli attackerad av getingen som hade bestämt sig för att ta senap precis samtidigt som jag. Slutet gott allting gott.

En annan grej som också skapade höjda ögonbryn utanför den lokala matbutiken var när jag promt skulle fotografera denna:
IMG_7227 IMG_7228
Musikpolisen – fängslande underhållning! Haha genialt och så där tönt-roligt på samma gång. Lite fyndigt är det ju allt.