Efter regn kommer solsken

I dag har vi haft en väldigt bra dag jag och Lia. Jag fick äta en riktig grötfrukost vilket säkert bidragit till att jag orkat bättre idag. Jag har ju upplevt det som att bebisen ”passar på” att ha dåliga dagar när jag hade det. Tyckte att det var så jävla typiskt att hon som aldrig är grinig annars skulle passa på att vara det just den dag som jag var på dåligt humör.

Men så på BVC så berättade barnmorskan att bebisen känner av hur mamman mår och mår sedan själva därefter. Om mamman utstrålar lugn och välmående så mår bebisen bra och om mamman är stressad och ledsen så kan bebisen bli det också. Vilket ju är logiskt egentligen! Klart att de måste ha något referenssystem och någon slags överlevnadsinstinkt som gör det möjligt att kolla av omgivningen. Därför är det ju ännu viktigare att mamman mår bra. Och idag har jag gjort det.

Vi klarade idag av en hel timmes promenad tillsammans. Jag, Lia och Bob. En stor milstolpe för oss och bedrift eftersom att jag tidigare fått sådan smärta i bäckenet av att gå för långt och med något slags tempo alls. Och eftersom att Lia inte alls varit sugen på att ligga i vagnen särskilt länge tidigare. Bob gick som vanligt, han har inga bekymmer mer än att försöka förstå vad hans matte vill.

Att få ta en promenad och röra på
mig gör mycket för välmåendet
och även om kroppen värker så är det inte alls som tidigare. Resten av dagen har vi bara mysigt, lekt och njutit. Hon är ju så rolig nu när hon skrattar, ler och pratar mycket 🙂

Ikväll myser vi framför teven hela lilla familjen. Kram på er!

IMG_7233.JPG
Jag vet inte vems min som är skönas?. Sötast är ju helt klart hennes i alla fall!