Morgon hos familjen Lainen

God morgon!
Den tredje bajsblöjan denna morgon är bytt, hundens spya är upptorkad och nu sover bebisen nästan, på bröstet så klart. Men det gör ingenting att jag får skriva detta med en hand för det är så fantastiskt mysigt att ha min lilla apbaby i famnen. Speciellt på morgnarna då hon är så där gulligt trött och allmänt gosig. Så där barngosig som bara barn kan vara. På något vis sköra och i behov av närhet och trygghet. Så det sitter jag och ger min baby för fullt nu fram till att vi ska bege oss till BVC. Det vankas vägning, mätning och mammasamtal. Det ska tydligen vara för att fånga upp mammor som mår dåligt. Vi får se vad det håller för kvalitet?

Tack snälla för all feedback jag fick för gårdagens inlägg och tack ni som delar med er av hur ni har löst situationen. Det blir lättare att tänka i de banorna om hur jag också skulle kunna lösa det då andra hittat en lösning som de känner sig trygga med. Jag testade ju pumpa väldigt tidigt då jag hade en idé om att vi skulle vara jämställda blaha, blaha det enda som hände var att mina bröst blev helt omjämställda i frågan om att producera mjölk. Jag testade nog lite för tidigt för min del och det skapade lite oro inför att försöka igen. Kanske är det dock dags för ett försök till? Och så det där med ersättning, som är ett fullgott alternativ. Men jag känner mig dum gällande tanken att ge henne ersättning när jag har fullt fungerande produktion även om det skulle vara skönt för mig psykiskt. Jag får nog dock inse att det i slutänden är bättre att ge Minilainen ersättning än att jag inte orkar ge henne något alls. Lösningar finns det i alla fall vi får se hur jag tar mig an dem i framtiden. Fortsätter så här ett tag till.

Återkommer efter bvc med uppdatering och utvecklingen hos babyn och om hur jag tyckte att samtalet var.

Kram på er!

Eftersom det varit en lite kaosig morgon (inte jobbig på något sätt men ändå full av oförutsedda händelser) så bjuder jag på hur flyttkaoset börjar ta allt mer plats här hemma. Snart få vi börja flytta över dem! Jippi 🙂
IMG_7220