Kontraktskrivning och grävskopor

God morgon! Denna morgon har bebisen bestämt sig för att hon absolut inte vill sova i mammas famn, istället var det somna om på egen hand som gällde. En kan ju tycka att efter två dagars konstant sovande ovan på mig med tillhörande gnäll om detta från just mig att jag skulle känna mig befriad men nej. Även om det är skönt att kunna äta frukost i lugn och ro, även om kylskåpet så passande gapade tomt och även om det känns roligt att kunna skriva ett inlägg nu på morgonen så saknar jag ändå den lilla, varma och grodiga bebiskroppen.

I dag skriver vi kontrakt på både huset och för lägenheten. I dag blir allt som hittills varit muntligt, på riktigt! Vi var och upprättade kontraktet för huset i söndags och passade då på att gå igenom huset och vad som kommer behöva göras. Jag fotade även lite så om jag vågar visa renoveringsobjektet så gör jag det. Dock blev nuvarande husägaren med på många av bilderna och han ville inte vara med i offentligheten. Så ni får kanske hålla er tills huset är tömt och vi flyttat in. Före och efter bilder är ju A och O. Det ska bli skönt att få ner den där kråkan/autografen/namnteckningen för både huset och lägenheten. Då är det bara att börja packa flyttlådorna (Ann-Sofie, om du läser detta så försöker vi komma och hämta lådorna idag!). Vi ska få köpa 30+ lådor för lite och ingenting. Tänk vilken tur att vi haft så snälla grannar (dom har nyligen flyttat från vår byggnad) som vill hjälpa till. Första oktober får vi tillgång. Det är inte ens en månad dit!

 

Nu måste jag passa på att springa på toaletten medan bebisen fortfarande sover!
Skrotar runt i detta just nu. Mysigt värre! Jag ser så himla smal ut på denna bild. Måste vara vinkeln, för så där smal är jag inte utan kläder.
IMG_0728
Frukost på sängen. Visst ser bilden lite hotelligt ut?
IMG_0732

IMG_0723
Liten sneak peek på vår gård, en liten bit av den. Grävskopan ingår dock inte i husköpet. Under högen som ni ser under grävskopans ”grävarm” (vet inte vad det heter egentligen) finns en rhododendronbuske. En sådan hade vi i stugan (på lantstället för er från söder om Sundsvall) och den får väldigt vackra, stora rosa blommor på sommaren eller är det våren? Ja den ska jag i alla fall ta som projekt när vi flyttar in.