Berätta en godnattsaga

Jag ligger här i sängen och skriver på mobilen. Klockan är 23.54 när jag börjar. Nedanför mig snarkar hunden som gått och lagt sig för länge sedan. På min vänstra sida ligger sambon och på den högra, i sin hårdlift, ligger vårt barn. Utanför sovrumsfönstret, som står på glänt för att släppa in den svala höstluften, hörs kvällstrafiken. Förmodligen är det mest långfararna och busarna som är ute nu. Undra om de är på väg bort eller hem? Vem väntar på dem? Jag väcker minnen till liv när jag hör trafiken brusa utanför. Vet inte om det är bra eller dåliga minnen. Jag vill gärna att det ska vara bra, kanske från en utomlandsresa för länge sedan.
Humöret som varit surt hela kvällen håller på att neutraliseras, kanske är det kroppen som gör sig redo för att ta sig an en ny dag. Jag tänker tacksamt på allt jag har, försöker suga in att jag har en kompis i hunden nedanför mig, en älskare i sambon bredvid mig och på den högra sidan mitt hjärta och min kärlek allt samlat i en och samma lilla barnkropp.

-Mitt liv som en godnattsaga

IMG_7193.JPG
Så här såg jag ut på väg hem från sambons fotbollsträning.