Köper bärsjal på tvåmånadersdagen

Jag har klickat hem en bärsjal för en lite för dyr, enligt mig, peng. Men efter att Minilainen sovit så bra i nedan visad ”macgyvrade” kreation så fanns det ingen återvända.
IMG_7181
Bilden tagen av moster.

Och vilken annan dag än hennes tvåmånaders-dag passar bättre att beställa just en sådan? Har blivit tipsad och läst lite om att bärsjal ska vara bra så nu hoppas jag att den är det. Jag förväntar mig lite krux när det kommer till knytandet men funkar det så är den lätt värt det. Återkommer med recension efter några gångers förbrukning. Klicka på bilden så hittar ni källan.
Skärmavbild 2014-09-01 kl. 21.05.43
Bild 2014-09-01 kl. 11.58
Med tanke på att jag har en bebi som vill ligga och sova på det här sättet så antar jag att sjalen blir en hitt.

Annars då denna tvåmånaders-dag? Ja hon dreglar nog lite mer, hittar händerna lättare och! och! hon försöker lyfta upp huvudet när hon ligger på rygg *exalterad mamma*. Det är som att hon liksom -kom igen kroppen upp och sitt. Vad gäller just det där med sittandet så gillar hon det bättre nu än tidigare. Förmodligen för att hon blivit starkare i ryggen och tycker att det finns mycket roliga saker att titta på när hon befinner sig i sittande position. Det gör vi dock bara i korta stunder. Ligga på mage och ligga ner överhuvudtaget det gör jag endast när jag sover ska du veta! Annars tycker hon inte alls att det är så väldans skoj. Ligga på mage och lyfta huvudet kan dock vara roligt om jag får ligga på mamma eller pappas mage.

Nu fortsätter vi denna dag med Big Brother och Paradise på tv medan bäbolainen fortsätter att sova groda på mammas mage.

Kram på er!