Planerade toalettbesök

Hårknuten som tidigare befann sig ovanpå huvudet har nu hasat sig ner i nacken. Behåkanten som omsorgsfullt pillats ner dold i urringningen visar nu sin vita spets. Eventuellt kan jag ha kissat någon droppe medan jag unnade mig en fis. För ibland är det de enda en kan unna sig då det inte går att planera in sina toalettbesök.

Jag har precis kommit hem från alla bestyr som låg på dagens schema och det är ett planeringsprojekt att komma i väg med både sig själv, hund och bebis. Har bebisen bajsat? check! Har bebisen ätit? Check! Har bebisen varit vaken en liten stund och börjar bli trött, men inte för trött? Check! JA, men vad väntar du på sätt dig i bilen och Ååååååk!!

Idag har jag inhandlat mat till hunden. Mat som endast finns på ett inköpsställe. Hälsat på sambon på jobbet för att hämta avtalen som han alltid glömmer (inte bara jag som har amningshjärna tror jag). Det var mysigt att få hälsa på och visa upp bebben, som sov så sött så. Jag har varit på banken och lämnat in värderingen av huset. Det krävdes för att vi skulle få låna pengar till renoveringen och därefter lämnat in den andra babysittern som vi inte längre använder till Erikshjälpen. Hoppas någon får bra användning för den. Mittemellan så har vi svängt förbi lägenheten för att äta lunch, både jag och Lia.

Så samma procedur igen: äta, byta blöja, mamman unnar sig en fis och undrar om det kanske kan vara dags att försöka planera in ett toalettbesök. Tänker även tanken att en golvfast babysitter borde installeras i badrummet så att hon slipper bära in babysittern från vardagsrummet och istället kan kuta in på toaletten då det allt som oftast gäller att ta tillfället i akt och då brukar det vara akut.

Nu har Lia ätit igen, bajsat igen och blivit bytt på igen. Hon sitter så nöjt i sin babysitter som jag gungar med ena foten. Hårknuten har blivit någon slags hängande tofs bak i nacken, behån sticker fortfarande fram och istället för att gå och bajsa sitter jag nu här och bloggar. För det måste en ju också försöka hinna med 😉
IMG_7155
Ain’t no money in the world, gonna stop me from sleeping! Lia sover under bankbesöket.

Trots att det kanske låter väldigt klurigt att försöka göra någonting överhuvudtaget med en bebis och att
”se ut som skit”- är det enda mode statementet du har så går det helt ärligt väldigt bra. Visst måste jag planera mycket mer än förut och följa hennes rutiner men det är okej. Jag kanske har tur eftersom jag aldrig sminkat mig tidigare och brytt mig särskilt mycket om att göra mig i ordning. Nu när jag väl gör det, målar lite ögonbryn och tar på mig fina kläder, känns det istället väldigt roligt. Men visst kan det vara lite problematiskt att inte kunna gå på toaletten exakt när jag behöver.