Chiapuddingsrecension

IMG_0615
Chiapuddingen var…. spännande. Inte äcklig, kanske ganska god men det är nog lite som sushi. Jag måste testa det några gånger sedan kommer jag att älska det. Jag kan i alla fall konstatera att puddingen absolut kan komma att tillhöra frukostmenyn. Dagens tillbehör bestod av något varma, tidigare frysta mangobitar.

Det smakade mest av vaniljen och kokosen, utan dessa ingredienser hade det nog inte smakat så mycket alls. Puddingen är något slajmig i konsistensen, vilket jag även blivit förvarnad om. Men det smakade alltså helt okej. Nästa gång använder jag mig nog av lite mer frön och jag tänkte även testa att blanda i kakao.

Jag använde mig alltså av:
2 dl mandeldryck
2,5 msk chiafrön
ca 2 tsk kokos (hällde bara i på känn)
ca 1 tsk vanlijpulver (lite mindre än en och lite mer än en halv) INTE vanilinsocker och INTE vaniljsocker. Det ska stå vaniljPULVER.

Det känns i alla fall bra med ett vegan-allternativ till frukosten.