Gå på fest och hem igen!

IMG_0921
Så här såg vi i familjen Lainen ut när vi skulle på bröllop! Jämarns snygga om jag får säga det själv. Planeringen för att komma i tid höll hyfsat bra. Det gäller verkligen att planera med bebis och något jag gör nu, som jag ALDRIG gjort innan, är att göra det jag ska göra när jag ska göra det! Invecklat? Ett exempel är att istället för att lägga sig i sängen igen och vila lite eller till exempel titta instagram så duschade jag och gjorde kroppen färdig för påklädning, kan eventuellt ha glömt deodoranten igår (detta med att glömma saker verkar vara ett återkommande fenomen).

Bröllopet var fantastiskt och jag kunde riktigt känna kärleken och glädjen spira och spridas likt röken ur en skorsten till resten av världen. Kärleken är det största av allt, det fick vi absolut bevittna igår. Ute på en åker stod ett tält och väntade på oss för att husera vigseln och redan vid första anblicken kände jag tårarna hopa sig bakom ögongloberna -Jag fixar inte det här! Förväntan hopade sig när bruden som en liten vit färgklick började närma sig tältet via passagen över ängen. Då brudgummens ögon började tåras kunde jag inte längre hålla mig och snart såg jag ingenting med ögon fyllda av glädjetårar. Allt var så vackert och musiken så passande (nu gråter jag igen). Jag om min vapendragare Viktoria var typ så här I..I = illustrerar mellanrum mellan fingrarna, nära att börja fulgråta (alltså hulka).

IMG_0434 IMG_0467 IMG_0476 IMG_0597

Lia skötte sig exemplariskt, vädret höll sig i chakt, gästerna skötte sig (förhoppningsvis även efter att vi lämnat festen), maten var fantastisk, bruden och brudgummen så vackra och orden perfekt och lyckat beskriver det här bröllopet som även skulle kunna vara vårt drömbröllop om vi någonsin gifter oss. Tack fina Sofie och Patrik för att vi fick vara en del av detta och så här såg familjen Lainen ut när vi kommit hem från festen.
IMG_0606

2 thoughts on “Gå på fest och hem igen!

  1. Sofy skriver:

    Oj, vad fint skrivet Mikka! Blev väldigt rörd! ❤ Jag är så lycklig över hur dagen blev, bästa dagen i mitt liv. Vilken känsla att vara omringad av så mycket kärlek och värme från alla er! Puss och kram

    • Mikkalainen skriver:

      Tack fina du för att ni gav mig möjligheten att skriva om just den här händelsen. Vi hade det så mysigt hela familjen! Är så glad för er skull, ni är ju så fina tillsammans! ❤

Kommentarer inaktiverade.