I dag ska jag besikta punanin

Japp, i dag är det officiellt sista dagen av graviditetens och förlossningens skeenden. En skulle kunna kalla det för efterkrigstiden. Jag ska till min barnmorska för att kollas så att jag återhämtat mig bra och att allt står till som det ska. Jag är fortfarande trött från i går, det är bättre nu men oj så trött jag var, så jag har absolut ingen lust att åka och lägga mig i gynstolen. Men det kommer att vara skönt efteråt att äntligen få avsluta alla delar som har med graviditeten och förlossningen att göra. Efter detta är det bara BVC som kommer att besökas.

Jag ska försöka orka ställa lite frågor men som vanligt när jag ska åka till barnmorskan så glöms allt bort och jag mår och känner mig hur bra som helst.

Jag ska i alla fall försöka komma ihåg att fråga om muskulaturen i bäckenbotten, om att jag inte har ont alls i ärret men däremot på andra sidan slidan om man tänker att ärret är bakåt så är det alltså framsidan (insidan) som jag har ont (om jag känner där eller vid sex). Jag har även haft ont i muskulaturen runt urinröret det vill jag också fråga om även om det gått över.

Några preventivmedel blir det INTE! Vi kommer att fortsätta hålla oss till kondom då jag mår absolut avskyvärt av alla preventivmedel jag testat. Det är cirka 10 stycken olika, så jag anser mig besegrad av dessa ”preparat” och tänker inte bege mig in i den jungeln igen.

Sist jag låg med benen i vädret såg det ut så här:
gynstol
Här är Minilainen alldeles färsk. Usch, vilken upplevelse de måste vara för bebisen att komma ut till kyla och ljus på det där sättet. Tur att hon fick se solrosor det första hon gjorde när hon kom ut 😉

One thought on “I dag ska jag besikta punanin

Kommentarer inaktiverade.