Hur gick puppbesiktningen?

Inga tvåor i det här skötet inte!  Hos barnmorskan pratade vi om förlossningen, hur jag upplevt den och hur jag mådde nu efter den. Jag sa att jag varit trött nu och att jag gått ner i vikt ganska snabbt. Plus att jag är väldigt dålig på att äta om det inte finns något färdigt hemma. Det visade sig att blodvärdet var bra men barnmorskan trodde att den stundande tröttheten förmodligen beror på att jag haft dåliga reserver av järn innan och på grund av den snabba viktnedgången. Nu är det bara för mig att försöka vara mer noggrann med maten och försöka få i mig lite järn och vitaminer. Blir det inte bättre dels med tröttheten så måste kanske en utredning göras om jag har någon brist på något och dels med deppigheten då bör jag kanske prata med någon igen. Bara att se hur det fortlöper framöver.

Angående fiffin så såg allt bra ut. Det som gjort ont, som jag nämnde i tidigare inlägg, är slemhinnor som inte återfuktas så bra som de som sitter djupare in i grottan. Det berodde också på att det inte riktigt hade dragit upp sig. Men muskulaturen var riktigt bra för att vara så kort tid efter förlossningen. Det kändes allra bäst att höra för jag har själv känt att musklerna är lite svaga. Men musklerna var väldigt bra enligt barnmorskan. Så nu är det bara att fortsätta träna bäckenbotten och smörja med babyolja så är vi på banan igen.

Jaha och vad tusan har man för bild på ett sånt här inlägg då?
IMG_7126
Intressant mamma, mycket intressant… En mobilbild tagen medan Lia ligger på min mage och tittar på mig. Svår vinkel att ta ur och väldigt suddig men ganska grymt söt!