Sju veckor ung

I dag firar alltså Lia sju veckor utanför livmoderns trygga omfamning. Hon börjar nog allt mer gilla livet utanför magen om inte annat så börjar hon acceptera att det inte går att ta sig in igen. Istället finner hon andra ombonade platser som till exempel i hårdliften och ovanpå mammas mage som sin trygghet. Hon pratar mer, är ännu mer vaken, charmar omgivningen med sitt leende och har börjat prat-grina mer än gråt-grina. Som alldeles färsking så var det mer panikgrin på en gång. Typ Aiiiiiiiiiiiiiiiii, wäääää, wääää, wääää! Medan det nu istället låter mer wä, wä, wä…… tystnad hä, hä, hä… tystnad. Hon har fattat grejen att mamma eller pappa kommer och plockar upp om jag säger till, jag behöver inte få panik. Eller så har bara hennes röstresurser och kanske stämband förändrats och utvecklats. Jag vet inte?

Hennes sjuveckors dag firar hon med att sova sötare än någonsin här bredvid. Har ingen kamera i närheten så det får bli en bild som jag även lade ut på instagram. Följ mig där på @mikkalainen.
IMG_7120