Inleder plastbantningen med Klean Kanteen

22357315-origpic-73cfbdVatten i vattenflaska har aldrig smakat så gott! Är det för att den är så snygg eller för att det känns bra för samvetet?

Jag försöker plastbanta här hemma och eftersom att jag dricker mycket vatten just nu på grund av både värme och amning så kände jag att jag ville ha en riktigt vattenflaska som jag vet är bra för mig och miljön. När vi flyttar till huset sedan kommer jag försöka plastbanta ännu mer. Varför? Egentligen har jag ingen konkret anledning förutom att kemikalier i plast ska vara hormonstörande för främst småttingar och det känns läskigt. Läs mer om det härhär och här.

Jag kan lätt få ångest över att jag inte är mer miljömedveten, har mer koll på läget och är mer påläst. Jag får också ångest ibland över att jorden kommer gå under om jag inte gör något och tänker jag mer på det så känns det helt omöjligt eftersom det inte bara räcker med min insats. Istället för att få ångest så tänker jag att jag kan försöka göra det lilla. Bättre att gör en sak som att köpa en lite dyrare vattenflaska som håller länge och inte innehåller massa tokigt än att inte göra någonting alls. Så därför tänkte jag även göra en plastbantning när vi flyttar, främst i köket. Och när jag tänker efter hur snyggt är det med plast egentligen? Det är ju mycket finare med träredskap, keramik, glas etc. Och inhandlas detta så mycket som möjligt från loppis då är det ju ännu bättre 🙂

Den här flaskan kan ni läsa mer om på hemsidan som jag beställde ifrån medvetenmini.se och läsa mer om just flaskan på kleankanteen.com. OBS! detta är inget sponsrat inlägg, tyvärr! Hade gärna fått mer underbara, dock lite dyrt för min del, saker från medvetenmini.