Var och varannan dag

I går sov Lialainen hela dagen och var väldigt nöjd med livet. I dag är det tvärtom inte lika nöjd med livet och sover endast små stunder i taget. Gärna, eller bara, på bröstet.

Är det någon som känner igen sig?
Någon som har någon bra teori om varför det är just varannan dag?

För det är just så det har varit nu några dagar i rad. Ena dagen lugn och fin, andra dagen inte alls lika lugn men alltid lika fin. IMG_7076
Här tränar vi lite under en liten stund av nöjdhet. Hos pappa gillar jag att lyfta på nacken så mycket jag bara kan så att jag får titta på snyggpappa. IMG_7080
Och så här ser det ut just nu. Bebis på bröstet, datorn på knäna och fläkten i full gång i vårt sovrum för här i lägenheten är det varmt och fuktigt. Nu längtar jag till hösten inte bara för att jag fyller år då, utan också för att det blir lite svalare då. 

Vi har även tagit en runda på IKEA idag och letat lite inspiration. Det tänker jag fortsätta med nu på nätet. Det blir min kvällssyssla att hitta badrumsinspiration. Har ni ett fint badrum eller vet någon som har det så tveka inte att skicka lite inspirationsbilder eller bjud in på en fika vettja! Fast fikat kan du få bjuda på i köket så tittar jag bara in i badrummet 😉 

Det kan vara så att jag har roliga nyheter att berätta, roliga för mig då och för oss som familj men det får bli i slutet av denna vecka när vi vet mer. 

Ha en fin kväll!

 

3 thoughts on “Var och varannan dag

  1. Anna skriver:

    Vad stark hon är i nacken!! :)) Sömnen hos bebisar kan ju rubbas av olika anledningar… tillväxtfaser, intryck, ont i magen osv. 🙂

    Men vad nyfiken jag blev nu?! 😀 Undrar om det är det jag tror……………….. ;P

    • Mikkalainen skriver:

      Ja visst är hon! Hon har väl muskler från pappan och otåligheten från mamman 😉

      Ja ang. Sömnen är det precis så vi tänkt oxå.

      Ja det är förmodligen precis exakt det du tänker på 😀

      • Anna skriver:

        Hon är så söt!! Kanske får träffa er nåndag? 🙂

        Ja, det händer ju mycket i hennes lilla kropp och synen förbättras ju hela tiden och med det så kan man ju lätt bli överväldigad då man är så liten… Och söt! ❤

        Spännande!! Ser fram emot det kommande inlägget 🙂

Kommentarer inaktiverade.