När blir ungen en månad?

Hejsan kära läsare! 

Det är så typiskt mig att efter ett ”tala ut inlägg” få inspirationen till tusen. Det är precis som det funkar med att skriva av sig i dagboken, tala ut med en kompis eller rent av prata igenom saken med en psykolog. Bloggen hjälper mig och ni som kommenterar hjälper mig också. Tack bloggen! 


I dag har vi gjort en lite längre tur till shoppingmeckat Birsta…Alla andra var också där. På grund av överbefolkning så skippade jag att leta både shorts och klänning, skippade amningsbehån och go’kaffet men fick med mig hemorrojderkrämen, baby-våtservetter och amningspads. Ja ni hör, det allra mest grundläggande för att klara av ett liv som mamma. Shorts och klänning får det bli till sommaren 2015 ungefär samtidigt som det här inlägget blir klart. Vi har en lite otrygg person här hemma som inte vill något annat än att sova ovanpå mamma eller pappa. Och självklart får hon det då kan vi passa på att mysa med henne. Svårigheten blir att göra saker som kräver fler händer än en. 

I går blev Lia fyra veckor. Räknas fyra veckor som en månad? Eller är det de datum hon föddes på i varje månad som är hennes månadsdag? Vi kan inte komma till ett avgörande angående detta och jag kunde inte sova i går morse för att jag inte visste om min egen dotter fyllde en månad igår. Oavsett så är det under samma vecka och jag/vi bestämde att det måste ju vara den första augusti som hon når en månads ålder. Så det kör vi på.

Oavsett så firade vi gårdagen med besök av Lias tanter Vicky, Issa & Sofie och idag firade vi med att lägga en beställning på de fotografier som vi hittills tagit sedan bebisen kom till världen. Vi gjorde det enkelt för oss och lade in allihop (får sortera sen) på en fotosida och skickade efter. På tal om bilder så har kameran ingen laddning så inga bilder tagna på varken tantbesök, hemorrojderkräm eller de nya kläder som Lia fått. Vet inte om det är någon idé att jag försöker återge genom att försöka skapa en bild för er. Så det får bli denna istället. 
DSCN1511
En trött snart, eller ja ca 10 timmar senare, blivande mamma. 

 

 

4 thoughts on “När blir ungen en månad?

  1. Sofy skriver:

    Man använder själva datumet hon föddes på som månadsdagar. Fyra veckor kan hon vara men en månad är hon på datumet hon föddes. 🙂

      • Sofy skriver:

        Ja, annars kommer du ha sjukt svårt att komma ihåg månadsdagarna, eftersom det blir olika varje månad. 😀 Om man delar 52 veckor i 4 veckor, så får du 13 månader. 😀 Så alltså finns det en hel månads extra dagar på alla våra ”riktiga” månader. Blir jobbigt om man ska räkna var 4:e vecka då. 😀

Kommentarer inaktiverade.