Sovmorgon med Lialainen

I dag sov jag och Lialainen (självklart måste hon få ett nytt smeknamn i äkta lainen-anda nu när hon är ute ur magen) till klockan nio. Helt okej tycker mamman. Vi har vaknat två gånger i natt för att äta, byta blöja och mysa. Sista svängen fick hon somna på min mage och så sov vi nog en timme. Det är först nu när jag har en bebis som jag lyckats sova på rygg, har aldrig kunnat göra det innan.

Det börjar bli lättare och lättare i vardagen. Vi handlade utan stress igår och då var Mini ändå vaken hela shoppingturen, nästan. Vaken och nöjd. Vi har börjat få någon slags rutin på dagarna där vi vaknar på morgonen och är vakna ganska länge tillsammans. Äter, rapar och bajsar, detta gärna så nära mamma eller pappa som möjligt (mest mamma fortfarande). Vid 12-13 tiden då somnar hon och sover tre timmar. Här passar jag nu på att skriva lite även om just den biten egentligen är en kvällssyssla för min del. Jag har mycket lättare att hitta inspiration på kvällarna. Jag antar att jag får göra avkall på det och försöka ändra mina rutiner om det ska bli något skrivande gjort.

I går kväll firade vi att nio månaders väntan var över och ankomsten av Lia Mini Granbom Lindholms med en brie och salami sallad. Till detta mitt första glas vin! Det var riktigt gott, både salladen och glaset med vin. Dessutom avslutade vi kvällen med en film och lite gotta. En riktigt härlig kväll med andra ord.
IMG_0096