McGyver kan slänga sig i väggen, här kommer mamma Mikkalainen

I går ”McGyvrade” jag på allra högsta nivå! Då sambon hade fotbollslek hela dagen med träning och match så huserade jag mig hemma hos mina föräldrar. Dels för att vi har släkt på besök och dels för att det är MYCKET svalare hemma i mamma & pappas stenhus än i vår 50kvm-solbeklädd-hela-dagen-utan-möjlighet-att-vädra-lägenhet.

Det var en utmaning att både försöka rodda med tokig valp och bebis. Bebis gick hur bra som helst men att försöka fostra valpen samtidigt som en bär på en skör varelse är inte ett rekommenderat uppdrag. Vare sig för mig eller McGyver. Som för övrigt kan slänga sig i väggen! För ett: jag har lyckats både bajsa och amma bebis samtidigt och två bytt bajsig blöja trots att alla tvättlappar var slut och ingen var hemma för att hjälpa mig.

Anledning nummer ett till att mammor är 100 gånger påhittigare än McGyver är: 
Magen mullrar till, det är dags att gå på toaletten NU. Precis exakt just då vaknar bebisen och gallskriker, inte gnyr som i: gör dig beredd för jag vaknar snart, utan -NU ÄR JAG VAKEN & JAG ÄR HUNGRIG! Vad skulle jag göra? Jag behövde verkligen gå på toaletten och barnet behövde verkligen ammas. Jag var dessutom ensam utan någon som kunde vagga bebisen en stund medan jag gjorde behoven. Det fick bli att sätta sig på klosetten och amma helt enkelt. En något svettigare och tyngre utmaning än vanligt men nu kan jag även torka mig med vänster hand. Gör om det du McGyver! (googla om ni inte vet vem det är).

Anledning nummer två: 
Klockan är snart dags att packa ihop för att åka och hämta pappan som snart har spelat färdig sin match. Jag planerar i huvudet HUR tusan jag ska rodda med alla grejer och vad som bör packas in i bilen först. Sist bebisen i alla fall. Jag behöver dock inte fundera så länge till för precis när det är dags, enligt en bra tid som jag räknat ut för att både hinna packa och hinna stå utan för grindarna precis när pappan kommer för att slippa vänta i bilen, så bajsar även bebisen. Massor!

Jahapp, tvättlapparna har tagit slut och inte finns det någon som kan assistera. Jag får helt enkelt skölja bebisstjärten under vattenkranen på toaletten. Det går det också och bebisen blir ren. Dock inte så nöjd av att bli blöt och dessutom var nog vattnet lite för kallt. När pappan kommer hem, han fick gå till mina föräldrar (det är inte långt), är allt klart. Då har jag roddat bajsblöja, egna behov och fått hjälp av min pappa, som precis kommit hem, att packa bilen. Mamma kan, helt klart! Och var en inte uppfinningsrik innan så blir en det men en bebis i sin hand.
IMG_7050
Lia funderar på vad hennes mamma ska hitta på härnäst?

2 thoughts on “McGyver kan slänga sig i väggen, här kommer mamma Mikkalainen

  1. Anna skriver:

    Bra jobbat!!! 🙂 Det där på toaletten känner jag igen 😉 Det har ju en annan också fått uppleva några ggr 😉 Jobbigt nu i hettan när man är själv med bebis och hund men på nåt vis orkar man alltid med det. 🙂 Även om man är sjöblöt i svett och ryggen håller på att gå av. Haha

Kommentarer inaktiverade.