Det luktar bajs här?!

Jag -Alltså, det luktar bajs här!
André -jaha, jag känner ingenting.

Lite senare….

Jag -Men alltså det luktar bajs!
André -Ja, jag känner då ingenting.

Jag lyfter upp barnet och luktar på henne, hon luktar bara gott och lite kiss (typ surmjölk).

Ännu lite senare…

Jag går på toaletten, drar ner trosorna och inser att det är jag som luktar! Nej jag har alltså inte bajsat på mig, vilket säkert också har hänt många efter en förlossning, det är den pågående läkningsprocessen som luktar. Det blir ett sår där moderkakan suttit som blöder och säkert små bristningar längs med hela kanalen som småblöder och varar sig (bara gissningar angående eventuellt var). Men det som kommer ut ur mig luktar så illa! Det luktar inte konstigt men väldigt illa och så är det helt enkelt. Som tur är påstår sambon att han inte känner något. Om han ljuger om det så är han gullig. Det enda råd jag kan ge angående detta det är att duscha av sig med vatten och byta binda ofta under dagen.

Jag brukar duscha på morgonen och efter en och en halv vecka började jag använda en tvål från apoteket som skummar lite. Det gör att jag känner mig renare. Och så försöker jag byta binda ofta. Det tycker i alla fall jag hjälper.

164109600

Ps. jag har börjat skriva på min förlossningsberättelse och den blir lång alltså. Det kommer nog vara väldigt roligt att kunna läsa den framöver Ds.