Jag vågar inte gå ut

Det har känts läskigt att ta sig ut på ”äventyr”. När ska vi åka? När hon sover, när hon är vaken, när hon precis har ammat. Tänk om hon börjar skrika och så är vi mitt uppe i något. Men även om jag är en fegis just nu så kan vi inte sitta instängda i lägenheten så i går bestämde vi oss för att i dag var dagen då vi skulle våga oss ut på någonting.

Det fick bli ett besök på matbutiken. Lias allra första matvarushopping-tillfälle. Matbutiken ligger nära och vi behövde ändå köpa middagsmat och blöjor så det kändes som den perfekta utmaningen och övningen för mamman, pappan och babyn. Vi väntade till hon vaknade, då ammade jag henne och så somnade hon igen. När hon somnat åkte vi på vinst eller förlust kändes det som.

IMG_7043
Sötnosen i kläder hon fått av mormor.

IMG_7046
Lias shopping, hon är mest nöjd över blöjorna.

Hur gick det då? Hur bra som helst! Hon sov sig genom hela besöket och gnällde endast till lite i kassan. Hon tyckte säkert också att blöjorna var lite dyra. Väldigt bra övning för mig och jag tackar bebisen som sov sig igenom det hela så att jag fick en positiv upplevelse att ta med mig till nästa gång vi ger oss ut på äventyr. Vilket blir i morgon för då ska vi på vårt första besök hos BVC. Det ska bli spännande, spännande att se hur det går med vikten om hon fortsätter att tjocka på sig.

Bra jobbat mamman!