Kaotisk första vagnfärd

I lördags var det dags för första vagnfärden. Och innan vi ens kommit ut så hann jag bli lite nervös. Hon skulle matas först och vara nöjd och sövd innan vi gav oss i väg, vilket hon var. Allt började väldigt bra och vi tog det lugnt och försiktigt för min skull. Allt gick bra och vi hade inte tänkt att gå så långt. Det kändes skönt och ute var det riktigt fint väder. Men så börjar lilla babyn skrika för full hals och jag får nästan panik.

Varför gick vi så här långt hem ifrån? Hade det inte räckt att gå runt huset? Hur JÄVLA DUM FÅR JAG VARA! Vad är jag för mamma egentligen som går så här långt! (Vi hade inte gått långt alls). Jag drog upp farten rejält. Struntade i André och Bob och enda målet som fanns var hem och det var fort! När vi väl kom hem och jag lyfte upp hårdliften (den del som bebisen ligger i i vagnen så slutade hon). Jaha tänkte jag nu vart hon så utmattad av att skrika så att hon somnade, bra jobbat Mikaela som gick så långt och lät din dotter bli helt slut av panikskrik. När jag ställde ner liften kom det en rejäl brakare från Mini och kanske var de där skon skavde? Jag matade henne i alla fall eftersom hon ville ha mer av den varan och sedan var allt lugnt.

Men där satt en nybliven mamma med tårar i ögonen, darrande röst och värkande bäcken och förebrådde sig själv för att vara dum i huvudet. Jag tog mig själv samman och tänkte sedan att jag är precis lika ny mamma som bebisen är för världen och vi gick faktiskt inte långt alls. Jag/vi måste få testa oss fram som föräldrar och tillåta oss själva att få göra det. Men så här kan det nog vara när en är ny mamma. Det är lätt att ha för höga krav på sig själv och känna sig fel. Även om jag hittills känt mig för-jävla bra faktiskt =)
IMG_0025 IMG_0027

4 thoughts on “Kaotisk första vagnfärd

  1. Sandra skriver:

    Det kommer inte vara sista gången hon skriker i vagnen kommer hända fleeeera gånger. Sen så är de ju inte farligt med lite skrik 😉 Men I know your feeling

    • Mikkalainen skriver:

      Det är ju det man vet egentligen att lite skrik inte alls är farligt och hon kommer ju få mat/byta/eller vad det nu är så fort jag kan men ändå hehe så får man sig lite panik. Jag antar att det blir lite bättre framöver när en är lite mer erfaren 😉

  2. Anna skriver:

    Hahaha åh vad jag känner igen dina tankar. Det värsta för mig var första gången vi var och handlade på ica maxi med arwen. Vi hade nästan hunnit ut då hon började gallskrika vid frysdisken.. tänkte att folk säkert tror att jag är en dålig mamma, att jag typ är elak med henne eller nåt. 🙂 Tack för att du delar med dig så bra i bloggen… det är är så roligt att få läsa!

Kommentarer inaktiverade.