Nu har navelsträngen lossnat!

I natt har vi haft en bra natt och i går hade vi (förutom mamman som var hängig) en väldigt bra dag gällande rutiner. I går sov Lia 1,5 h mellan varje amning och jag hann vila mellan gångerna. Helt underbart med tanke på hur jag mådde. I natt testade vi att lägga henne i spjälsängen men hon ville bara sova små stunder där så till sist tog jag upp henne och ammade henne tills hon somnade och då verkade känna sig nöjd. Då la vi henne i babynestet som vanligt och då sov hon från kl två till fem. Då fick André väcka henne genom att byta blöja så att jag fick amma henne eftersom att brösten höll på att sprängas. Efter det sov hon 1,5 h och jag han duscha och somna lite på soffan. Efter det har det dock bara varit mammas famn som duger men vad gör det. Idag mår jag dessutom bättre så jag måste säga att hon verkligen hjälper mig och anpassar sig. Igår sov hon mer själv när jag mådde dåligt och somnade även hos pappan flera gånger men idag när jag mår bättre då passar hon på att mysa med mig så mycket som möjligt.

Under natten har även navel lossnat och ingen är gladare än pappan för han har tyckt att den luktar förfärligt medan jag, som har fantastiskt luktsinne i vanliga fall, inte har känt ett dugg. Nu har den i alla fall lossnat och fram kom en söt liten navel. Genom den har hon liksom levt sitt liv i magen. Det var faktiskt med liten sorg jag spolade ner den lilla navelsträngsbiten i toaletten. Men även om en vill spara allt och fånga allt på bild så får en försöka hejda sig. Hade jag kunnat hade jag sparat varje sekund av henne. Nu har jag i alla fall navelstumpen på bild.

IMG_0038
Så här ser en torkad navel ut. Sponsrad av apotea. Nej då jag la den bara där för att jämföra storlek.