Slutbesiktning på lilla babyn

I dag ska vi åka in på BB för en sista kolla på Lia innan vi kan skrivas ut därifrån. Även om vi varit hemma sedan dag ett så har vi ändå räknats som inskrivna på BB och har fått samtal dagligen därifrån där de frågar hur det går för oss och hur vi mår. Väldigt uppskattat att ”ha sitt BB hemma”.

Nu ska vi alltså väga henne och se om hon får i sig mat ordentligt. De ska säkert göra andra tester eftersom att vi ska till en barnläkare men jag vet inte riktigt vilka eller vad. Kanske är det detta besök som gjort att jag sovit lite dåligt. Den här mamman är nog lite nervös. Även om vi klarat oss väldigt bra hemma, vilket beror på otroligt snäll bebis, så känns det nu lite nervöst att bli lämnad åt ”ödet”. Självklart är det inte riktigt så. Vi kommer att kunna ringa BVC och jag kommer säkert att kunna ringa min barnmorska som jag haft under graviditeten.

Önska oss lycka till och hoppas att Lia inte gått ner mer än 10 procent av sin födelsevikt men det tror jag inte. De får bara gå ner en viss procent annars måste de utröna varför de förlorat för mycket och då kanske en blir inlagd igen. Det tror jag dock inte.

Efter läkarbesöket så kommer vi nog åka hem och vila hela familjen då vi alla sovit lite dåligt. Eller föräldrarna i alla fall. Lilla babyn hon har sovit gött så länge hon fått lega vid och bredvid bröstet.

IMG_6993