Mitt allra första samtal till förlossningen

Lugn inget är på gång, än i alla fall. Men jag kommer alltid att minnas mitt första samtal till förlossningen. Som ni vet så var jag hos barnmorskan i fredags på grund av min huvudvärk och annat konstigt mående. Barnmorskan gjorde ju då ett försök till hinnsvepning och det kom då en del blod. Jag som kollar trosskyddet regelbundet eller toalettpappret efter att jag kissat tycker mig ändå minnas att det slutade komma blod i slutet av den dagen. Därför blev jag förvånad idag när det kommit väldigt mycket av vad som liknar sista dagen på mensen. Kommentera INTE nu att -åh, det kanske är på gång. För jag orkar inte få förhoppningar! 

Själv tänkte jag att det förmodligen är gammal blod som är kvar sedan besöket i fredags men eftersom att jag ändå inte riktigt kunde släppa det så ringde jag förlossningen eftersom att barnmorskan sagt att jag skulle ringa dit under helgen om det var något jag funderade över. Så jag ringde och hon sa precis som jag trodde att det förmodligen bara är gammal blod som är kvar sedan hinnsvepningen eller att det börjar lossna lite där inne MEN förmodligen bara gammalt blod som sagt. Ja men vad bra då fick jag det bekräftat och behöver inte tänka på det mer. Det roliga i kråksången var avslutet i samtalet:

Barnmorskan, med ett leende på rösten: Ja men fortsätt kämpa på nudå och hoppas du får ont snart!

Jag: hahaha, ja tack det hoppas vi också! 

Det är inte ofta man önskar någon smärta eller önskar sig själv smärta för den delen. Men i det här fallet så vill vi/jag inget annat för då kommer vi få träffa vår dotter snart. Jag kunde inte låta bli att skratta för mig själv när vi lagt på och hade ett leende på läpparna ganska länge efteråt. Så himla rolig sak att säga: Hoppas du får ont snart!

Utöver samtalet till förlossningen så har vi varit och shoppat lite till läggan och även satt upp den sista covern på väggen. Så nu gör det inget OM hon kommer för i det här skicket kan jag gå med på att sitta och amma och även bjuda hem folk.

IMG_6965
Bob har fått en matta i hallen att lägga sina ben på och där ligger även min svettstrumpa som han har lekt med.
IMG_6966
Titta så fint det blir! Ovanpå detta ska vi måla men det väntar vi med nu ett tag. Ett projekt i taget.