Jag är dålig på att vänta.. Tålamod köpes?

I dag är det alltså ”julafton”. Det märktes igår kväll när jag absolut inte kunde somna (kan ha varit kvällskaffet också, men det har inte påverkat tidigare). Kände mig pirrig i kroppen samtidigt som en panik spred sig av otåligheten. Det gjorde ju inte ont alls! Jag hade nu två kvällar i rad haft ont på natten och natten innan hon är beräknad så har jag inte ont alls! Vad är det här? Istället har jag haft huvudvärk hela natten och ut genom huvudet ska hon ju inte.

Jag är verkligen inte tålmodig… i detta fall kan jag inte skynda på någonting heller vilket blir frustrerande. Min sambo fick försöka trösta igår och säga att vi visste ju att bebisen kan komma två veckor innan och två veckor efter datum. Och så är det ju. Jag försöker verkligen ställa in mig nu på att hon kommer helt enkelt när hon är färdig OCH dessutom får ju min kropp mer tid på sig att förbereda sig och mjuka upp sig, vilket ju är super inför förlossningen som förmodligen är smärtsam ändå.

Jahapp, idag har jag alltså varit gravid i 280 dagar! Jag har noll, NOLL dagar kvar till beräknad förlossning och nu är det verkligen bara vänta som gäller. Jag har i alla fall fått min gröt. Så himla gott med mannagrynsgröt.
DSCN1460 IMG_6952
Jag antar att detta är bra övning för mig då jag annars är väldigt dålig på att bara vänta ut saker. Jag får saker att ske om det inte kommer igång. Det är ofta jag som driver på i skolarbeten och det är ofta jag som driver på projekt här hemma. Blir det inte gjort gör jag det själv (förutom nu då när kroppen sagt ifrån). Men det här är ju inget jag kan råda på. Det finns massor med tips och trix men jag tror inte att dessa husmorsknep hjälper, det är nog snarare en slump att en råkat ha sex, råkat gå i en trappa, råkat äta annans osv just då förlossningen kommit igång. Bebisen kommer helt enkelt när den är klar så också Minilainen.

2 thoughts on “Jag är dålig på att vänta.. Tålamod köpes?

  1. Sofy skriver:

    Nu känns det spännande! 😀 När som helst nu… Jag är lite rädd, men det är tur att det är du och inte jag just nu. 😀 Det pirrar lite inombords när jag tänker på att du ska få barn vilken sekund som helst. 😀

    • Mikkalainen skriver:

      Ja med tanke på att det är Max 14 dagar jämfört med 280 dagar så är det ju faktiskt bara sekunder kvar! Jag längtar tills jag får berätta när hon kommit 🙂

Kommentarer inaktiverade.