Att hamna hos arga snickaren

Idag har min pappa varit här och satt upp cover på en av våra väggar (vi tar en vägg i taget här just nu). Nästa steg är måla i takskarven och sedan få upp tapeten. Sedan är en vägg klar! Jag är otroligt tacksam över att pappa kunde komma och hjälpa till för jag kan verkligen inte nu. Jag försökte igår men jag får så ont i alla mina löst sittande leder (mest nacke, höger arm och handled, de områden jag haft problem med tidigare) och André hinner ju inte riktigt heller på vardagarna.

Att leva upp i all renovering och att det tar sin tid att göra är nog det enda som får oss på dåligt humör. Oss båda alltså. Min största stress är ju maten annars men sånt stressas inte min sambo av och just nu inte jag heller eftersom vi börjat med matlista. Mer om det i ett annat inlägg. Så jag börjar förstå varför folk behöver få ett besök av arga snickaren ibland. För vi vill så gärna men det finns inte alltid vare sig tid eller ork och med barn mitt upp i allt… Så kan jag tänkte mig att det är ännu svårare att få ihop. Jag bör kanske se över min dröm att flytta till ett gammalt 20-tals hus? Min sambo säger att det går bättre så länge man inte behöver bo upp i renoveringen, alltså kunna ta ett rum i taget och stänga dörren efter sig när en är klar för dagen. Kanske är det så?

Jag har mått väldigt konstigt idag. I huvudet mest. Känt mig yr och snurrig. Mådde ju illa i morse och på förmiddagen vilket som tur var har gått över. Men jag har fortfarande en lite bubbla runt huvudet, lite som att jag sovit för mycket eller är det kanske för lite? På förmiddagen låg jag i soffan och helt plötsligt gungade hela världen till! Som att jag stått upp och tappat balansen med den skillnaden att jag nu faktiskt låg ner. Under dagen sen så har sånna där dansande prickat fladdrar i mitt synfält. Sånna som blir när en reser sig upp för fort, vet ni vad jag menar? Fast även dessa gånger har jag legat/suttit helt stilla.

Har ätit dåligt idag samt druckit ganska dåligt så jag tänkte att lite jordgubbar på det här så kanske det blir bättre. Jag traskade till affären för detta ändamål som jag lyckades slutföra men fick ganska starka sammandragningar som gjorde det lite svårt att röra sig framåt. Kom
också på att jag hade glömt telefonen hemma MEN det gick bra, jag tog mig hem och har nu ätit mina jordgubbar. Nu hoppas jag att både renoveringen går framåt och att huvudet snart känns bättre.

20140623-165251-60771385.jpg
Kram kram på er!