Ingen midsommarbebis här inte

Tyvärr var jag alldeles för trött och sur i går på midsommarafton för att blogga. Jag var helt slut i stort sätt hela dagen och hade verkligen ingen ork att hålla humöret uppe. Som tur är tror jag inte att det gick ut över någon annan än bloggen (orkade inte skriva nått ”Glad midsommar” inlägg) och mig själv.

Vi spenderade midsommarafton traditionsenligt i Kovland med traditionsenlig picknick, en mycket god sådan. Det kalla vädret gjorde dock att vi mest satt invirade i filtar och fikade sedan åkte vi hem. Annars brukar jag delta i den traditionsenliga bingorundan men kroppen sa nej detta år. Efter fikat åkte vi hem, jag duschade av mig ”finheten” (sminket osv) då jag både kände mig kall och obekväm. Vi passade även på att fika lite mer och mysa ner oss i soffan framför ett OITNB-avsnitt. Fick lite vila men hade definitivt där och då kunnat lägga mig i sängen och stannat där. Efter duschen kände jag mig mer bekväm och faktiskt mycket sötare än med smink-fejset på. Vi åkte och hälsade på Andrés pappa med familj och sen hem till mina föräldrar som var slutstation för kvällen.

Det enda jag kunde tänka på var att jag ville att hon skulle komma ut och att jag absolut inte orkade varken umgås eller vara trevlig. När maten serverades blev den gravide dock på mycket bättre humör. Och hade det inte varit för det konstanta intaget av fika och mat under dagen så hade jag nog lika gärna kunnat stanna i sängen. Jordgubbstårtan gjorde verkligen sitt. Så pass att jag funderar på om jag inte ska baka en egen idag. Bakade dock cupcakes i går som inte alls vart som jag tänkt mig… De smakade gott men det var inte så som jag hade önskat. Något blev fel helt enkelt precis som med humöret denna dag.

Så hemskt som det låter var det inte. Allt runt omkring var väldigt trevligt och fint och mysigt men inombords på den gravida kvinnan pågick ett hormonkrig.
DSCN1444
Såhär trötta som dom ser ut, kände jag mig hela dagen. Här har den blivande pappan och valpen tagit sig en vilostund medan jag duschade.

DSCN1438
Det blev inte som jag tänkt mig men bättre lycka nästa gång!

Nu ska vi ta tag i renoveringen här hemma.