Tre tankar och tio dagar kvar

När någon frågar hur lång tid det är kvar låtsas jag av någon anledning tänka efter en stund. Egentligen vet jag ju exakt hur många dagar det är eftersom jag ständigt räknar ner och tittar statistik. Jag antar att jag inte vill erkänna hur stor koll jag har för att jag inte framstår som cool då 😉 Nu är det i alla fall tio dagar kvar till beräknat förlossningsdatum och jag har tre tankar, uppradat i ordning grundat på hur mycket tankekraft det tar, som snurrar runt runt.

IMG_6921
Uppdaterade min menstruationsapp idag då jag tänkte att det faktiskt kommer vara dags för mensen snart nog. Denna hade himla många roliga teman när jag väl betalat 15 kr. Den räknar dock lite fel men rätt på hur många dagar det är kvar i alla fall.

1. Du är så välkommen och får gärna komma nu! Det ska bli så jäkla häftigt att få föda ut dig och vara med om det kanske/ mest sannolikt smärtsammaste stunderna i mitt liv. Men med den största belöningen någonsin.

2. Jag vill inte! Jag vill inte föda barn, jag ångrar mig. Hur ska jag orka mitt i natten. Får jag ta tillbaka det här beslutet och bara börja om?

3. Vad ska JAG med en bebis till? Vad gör man med ett barn? Det kommer aldrig att bli sig likt igen och jag kommer aldrig att bara vara jag igen. Det kommer alltid finnas en till person som är beroende av mig.

Och så börjar det om på nummer ett och allt känns härligt, spännande och nervöst igen. Det är nog lite sent att ångra detta 😉 Och det gör jag inte heller. Vad jag ska ha en bebis till det är väl för att jag ville ha en familj och för att jag har så tråkigt på dagarna. Nej skämt å sido jag tror att det är lättare att förstå allt när hon väl är här. Då kommer tankarna fyllas med frågor om vad den lilla röda pricken på magen är eller varför hon andas så hårt eller hur innehållet i blöjan ser ut.

Förhoppningsvis kan vi göra allt det här med föräldraskap till något roligt och väldigt underbart! Kanske kan vi ta tid på vem som byter blöja snabbast, eller vem som kan gissa pricken eller kanske till och med kalla oss experter på bajsblöjor. Vad som än händer så har vi varandra och den nya livet vi skapat att ta hand om. Som jag kommer göra allt för att ge precis allt de hon är värd.

10
Ännu en av det fantastiska vackra bilder som Cherie fotade på mig igår. Vecka 39 (38+2). Definitivt den finaste bilden av min mage som jag har.