En si så där två veckor – 14 dar

Saker och ting brukar ju ta 14 dagar, jag kan inte komma på något just nu men… Däremot så är det 14 dagar kvar till Minilainen är beräknad. Jag har varit gravid i jättemånga dagar, hela 266 och har klarat av 95% av graviditeten. Det ni!

I natt trodde jag nästan (nästan för att jag egentligen känner att nej det är det nog inte) att det var dags för i natt har jag haft mer ont och fler gånger. Det var dessutom lite sådan värk som gjorde att jag hade svårt att somna om, inte för att det var spännande som det brukar vara. Jag brukar nämligen ligga och känna efter och tycker att det är spännande att känna hur det känns, hur länge det håller i sig och om känslan kommer tillbaka. Utan i natt var det mer värkande och jag hade lite svårt att somna om. Men som vanligt ebbade det ut och sen hände det inget mer. Under dagen idag har jag haft lite sammandragningar med lite mer karaktär i men än håller hon sig kvar i magen.

Det är några av er som har gissat datum, vikt och längd. Längd hade jag helt glömt bort, bebisen ska ju blir en längd också 😉 Ni får fortsätta gissa om ni vill. Jag tänkte sammanställa listan och sedan göra den lättillgänglig på något vis så att vi kan titta på den ofta och se vad som händer. Har inte riktigt kommit på hur ännu dock… Ska klura på den.

Minns ni förresten att jag beskrev hur jag brukar ta av mig byxorna nu för tiden? Jag hittade en illustration på Facebook idag på precis hur det brukar gå till:
IMG_6897