OMG vi är sånna som sjunger i bilen tillsammans!

OMG = Oh My God!

Det var länge sedan det berättades några anekdoter ur livet förklädda i historier här på bloggen så jag tycker att det börjar bli dags. Det är så här det kommer att vara sedan också eller hur? Energin lägger vi på att orka med det viktigaste och annat får läggas åt sidan. Vilket, när en är gravid, betyder att lägga energin på att vara gravid och resten (allt annat) får läggas åt sidan.

Jag har tidigare erkänt att min favoritgenre när det gäller film är Romantiska komedier. Av många anledningar så klart! De är korta vilket innebär att jag kan samla nästan så mycket koncentration som det krävs för att se en helt film. Det skapar känslor som glädje, lite ilska ibland och någon tår. Helt perfekt med andra ord! Dessutom innehåller dom (om en bortser från sexism och stereotypa könsroller) härligt underbara klichéer som en bara älskar att önska sig i det verkliga livet.

Jag och André sjunger i bilen tillsammans precis så som jag sett dem göra i dessa ”romkoms” hur många gånger som helst. Jag har alltid önskat mig en sådan där fånigt sjungande familj på en bilsemester och som det ser ut så kan det nog bli så för mig, André och Minilainen.


Men hur går det i graviditeten då? Jo, så här är det ju att magmåttet växer åt ena hållet och stussmåttet åt det andra, vilket är härligt och lite peppande. Jag upplever det allt svårare att göra vardagssysslor som att klä på sig, torka fötterna efter duschen eller överhuvudtaget nå till någon annan kroppsdel som finns under midjan. Dock har jag lyft dörrar idag (det gick bra). André har nu fått steppa in och hjälpa mig dra av byxorna när byxorna inte halkar ner av sig själva (den taktiken har jag kört på innan). Halka ner, kliva ur, färdig! Han har fått ta på strumpor och torkat fötter efter att jag sköljt dem i handfatet inne på toaletten (japp jag är fortfarande ganska smidig men mer smidig uppåt än nedåt). Jag har sammandragningar under nätterna med en liten gnutta ont i men de kommer bara två-tre gånger per natt sen tar de ledigt.

Men det här med sexet då? Har man sex under graviditeten? Ja det har man tills att pappan i förhållandet upplever det som att han ska peta barnet i huvudet med sin ding-dong och mamman sväller upp så mycket i fiffi efter samlaget att hon skulle kunna misstas för att ha ett babianarsle mellan benen. Så nej just nu är det avhållsamhet som gäller på den fronten och tanken är väl att ta upp sexandet när bebisen väl kommit. Om det blir av får vi väl se? Så som barnmorskan uttryckte det under föräldrautbildningen (inte hon vi har som tur är) -stackars karlar som inte fått sig något på ett tag… ilska in i benmärgen. Vad då stackars karlar? I det här förhållandet är det stackars mig som går på ständigt hormon-påslag och gör mig till vad som skulle kunna kallas brunstig dynet runt. Fnys! vilket föråldrat sätt att se på saken. Det ska i alla fall bli intressant att se hur föräldralivet ter ser efter att babianarslet lagt sig och barnet kommit ut så att sambon inte behöver peta henne i huvudet 😉
babian-rumpa
hämtat från nätet. Googlade babian.

2 thoughts on “OMG vi är sånna som sjunger i bilen tillsammans!

Kommentarer inaktiverade.