Klockanfem-morgnarna blir fler och fler

God morgon!
Klockan halv fem verkar vara min nya ”dags att kliva upp-tid”. Minilainen kan lika gärna komma nu så att jag har någon att vara med så här tidigt på morgonen. Jag har funderar på vad just jag ska med ett barn till? Den tanken kommer tillsammans med att jag kommer på att jag ska bli mamma snart, vilket är väldigt svårt att fatta ibland. Nu vet jag! För att ha någon att vara med klockan tidigt på morgonen.

Vi har ett litet internskämt jag och en kompis som grundade sig i att jag, när jag visade babyskyddet (bilbarnstolen) sa: I den här hämtar man bebisen. Vart ska ni hämta den då? undrade hon då och så fick vi oss ett gott skratt. Skämtet har liksom rullat på i den riktningen och även min sambo har hakat på. Så igår skämtade vi om att: undra när dom ringer från BB så att vi kan komma och hämta henne. För det är faktiskt så det känns ibland att det inte riktigt är påriktigt. Att man åker in på förlossningen och bara hämtar barnet helt enkelt. För vi kommer ju att åka dit som två och komma hem som tre och ibland, ganska ofta, är detta väldigt svårt att förstå.

Det är också vid sådana här relativt tidiga morgnar när jag inte kan sova på vänster sida för att axeln värker av vad som känns som inflammationsvärk och höger höft värker av något liknande och det inte går att ligga på varken mage eller rygg som jag verkligen funderar på om jag kommer att fixa att föda barn? Hur ska jag orka gör det mitt i natten om jag inte får sova eller om jag redan har ont i kroppen? Fast någon äkta oro finns inte riktigt för det där fixar vi allihop när det väl är dags. Ut kommer hon oavsett om mamman är redo fysiskt/psykiskt eller inte.

Här får ni en fin blixtbild på min fina morgon-outfit i en mörk hall:
IMG_6875
Ingen fin bild men jag tyckte att den var lite rolig och lite representativ eftersom jag var uppe så tidigt och har tagit på mig det jag kunde hitta utanför sovrummet eftersom jag inte ville väcka sambon med att rota i garderoben.