Vlogg om vecka 38 (37+0)


Vi är alltså i vecka 38 nu och bebisen beräknas som fullgången. Idag hos barnmorskan så låg hon lite ‘ruckbar’ (lite rörlig i bäckenet) men fortfarande nedåt. Magen hade växt en cm så det var ingen spurt direkt men vi ligger längst kurvan i alla fall. Jag hade bra värden och hon hade bra hjärtslag. Jag hade lite lägre järnvärden igen men ändå helt okej och lite lågt blodtryck. Detta kan var en av orsakerna till tröttheten då det låga blodtrycket kan påverka mig speciellt eftersom jag räknas som lång. Så vila, vila är min medicin… lätt!? Jag som tjatat om att vila nu i tusen år vill inget annat än att bara färdigställa här hemma och få klart allting. Men jag får nog helt enkelt erkänna mig gravid i nionde månaden helt enkelt.

Vi har förresten fått tips om ett hus, ett som vi har första tjing på om det är så att vi vill ha det. Jag tror att det tyvärr är lite för litet men det var väldigt bra pris så vi får väl se. Däremot ska vi titta på ett hus till nästa vecka som vi faktiskt känner ganska mycket för. Men som sagt just nu tittar vi bara =). Allt sånt här med hus och sånt är ju lite hemligt eftersom en inte vill hoppas för mycket eller jinxa det. Men nu vet ni att vi tittar lite runt om i alla fall, det kan ni få 😉

Se videon nu om du inte redan gjort det och ha sedan en fin fredag och en skön, återkopplande helg!

Kram på er.