Har magen ändrat form? Lite i alla fall?

Att titta på bebiskläder på Lindex, äta kardemummaskorpor och dricka kaffe gör mig himla glad mitt i allt pluggande. Jag börjar känna mig less som tusan på det jag läser och vill bara få tentan gjort, vilket är en väldigt bra känsla! För oftast när jag börjar känna mig så här gråt-färdigt less då har det mesta förmodligen fastnat på ett eller annat sätt. Dock hör den gråtfärdiga känslan mer till graviditeten än till själva tentapluggandet.

Själva graviditeten är ju som sagt inne i nionde månaden och det har hittills inneburit att om jag ska sitta på toaletten en längre tid så måste jag lyfta upp magen lite och försöka ”lägga” den ovanpå låren. Det innebär också att jag börjar få problem att torka mig när jag kissat magen hänger inte med på att vrida sig med resten av kroppen. Jag har en bebis som försöker fylla ut bäckenet ibland, trycka huvudet mot utgången så att det hugger (knivhugg) till ibland eller försöker med all kraft… då menar jag verkligen alla kraft, att bryta sig ut genom huden. Jag mår bra, sover ganska bra när jag väl sover, är lite ledsen idag men det går nog över bara tentan är skriven (oj vad jag tjatar om det där…).

collagev3637
Har den möjligtvis sjunkit lite? Eller bara blivit spetsigare? Jag tycker på något vis att den ser större ut på vänster bild v37 (vecka 36+4)?

 

Men på fredag då ska vi fira! Då är tentan gjord (skrivs på torsdag så egentligen är jag ju klar då men fredagen är roligare att fira på), vi ska till barnmorskan, André är ledig eftersom det är nationaldagen, det ska vara fint väder (grilla kanske?) och det är säsongspremiär på Orange is the new Black, säsong två! Ni kanske förstår att jag längtar till fredag? Nu ska jag fortsätta plugga. Har skickat Bob till morfar (min pappa) så att han får leka av sig lite och har som mål att i alla fall läsa sammanfattningen en gång till… Japp nu kör vi!

IMG_6846
Mina nya fantastiska byxor från Lindex! Jag älskar dom och jag älskar Lindex och jag älskar den nya ‘modet’ med dessa fladderbyxor, harmensbyxor, pyjamasbyxor. Passar ett mys-preggo som mig perfekt! …. plugga var det ja…

Kram kram